Wybierając się w podróż służbową masz inne oczekiwania, niż jadąc na rodzinne wczasy – to normalne. Dla biznesmana w podróży, obiekt noclegowy staje się nie tylko miejscem wypoczynku, ale też intensywnej pracy, konferencji i licznych spotkań. Wyjazd służbowy musi być dobrze zaplanowany – znalezienie idealnego hotelu to ważny punkt przygotowań.
Jak rozpoznać idealny hotel biznesowy i na co zwrócić uwagę planując wyjazd służbowy?
DOSKONAŁA LOKALIZACJA:
Rozumiana jako centrum miasta. Idealny hotel na podróż służbową powinien znajdować się w blisko miejsc, w których jesteś umówiony na spotkania. Podróże służbowe zazwyczaj są dość krótkie i intensywne – twój czas na wykonanie wszystkich obowiązków jest ograniczony. Nie możesz stać w korkach i denerwować się, że nie dojedziesz na spotkanie.
Dobry hotel biznesowy powinien znajdować się blisko lub z doskonałym dojazdem na lotnisko. Osoby podróżujące służbowo zlatują się z całego świata. Wiele osób przylatuje o świcie, aby jeszcze tego samego wieczora lub kolejnego ranka wrócić do domu. Łatwy i szybki dojazd na lotnisko i miejsce spotkań to kluczowe kryteria wyboru hotelu biznesowego.
Wyjątek od reguły stanowią „cyfrowi nomadzi” i osoby, które wyjechały, aby móc pracować w nowym, cichym środowisku. Dla nich hotel położony na obrzeżach lasu lub w bardzo spokojnej okolicy sprawdzi się idealnie.
UDOGODNIENIA:
1. Sala konferencyjna
Dla osób w podróży służbowej miejsce noclegowe to jednocześnie miejsce pracy – idealny hotel biznesowy musi udostępniać sale konferencyjne, pozwalające na przeprowadzenie konferencji lub kilkuosobowych spotkań.
Sala konferencyjna musi mieć dobre zaplecze techniczne, odpowiednie nagłośnienie i wyposażenie niezbędne do prowadzenia spotkań biznesowych. W pomieszczeniu powinien znajdować się rzutnik, biała tablica i duża liczba gniazdek elektrycznych.
2. Mocne łącze wifi
Hotele z ofertą biznesową muszą udostępnić gościom bezawaryjne, szybkie łącze internetowe. Osoby pracujące w podroży potrzebują stabilnego połączenia z siecią, które pozwala na przeprowadzenie ważnych rozmów i konferencji online.
W dobrym hotelach internet dostępny jest z kilku niezależnych źródeł – dzięki temu w wypadku awarii jednej z sieci, goście cały czas mogą mieć dostęp do internetu.
Co więcej, dobra sieć wifi powinna być bezpieczna. Luki w zabezpieczeniach mogą być przyczyną ataków internetowych, które stanowią zagrożenie bezpieczeństwa cennych danych osobowych i poufnych informacji.
3. Przestrzeń co-workingowa
Wspólną przestrzeń do pracy bez problemu znajdziesz w większości biurowców. Powoli do swojej oferty wprowadzają ją również hotele biznesowe. Strefa co-workingowa pozwala na wykonywanie obowiązków służbowych w komfortowych, odpowiednich do tego warunkach.
Jak podaje portal Moje Konferencje, prawie połowa wszystkich osób pracujących w podróży wykonuje swoje obowiązki w hotelu. Nic więc dziwnego, że przestrzenie do co-workingu w obiektach noclegowych cieszą się coraz większą popularnością.
Jeżeli w podróży pracujesz zdalnie, szukaj hotelu z nowoczesnym i dobrze wyposażonym pomieszczeniem do co-workingu.
4. Odpowiednie wyposażenie pokoju
Decydując się na pobyt w hotelu biznesowym, masz prawo oczekiwać odpowiedniego wyposażenia pokoju. Niezbędne jest przede wszystkim dobre biurko do pracy i duża liczba gniazdek, pozwalająca na podpięcie kilku urządzeń.
Dobrze, gdy w pokoju hotelowym znajduje się również sejf na kosztowności. Biznesmani często podróżują z bardzo drogim sprzętem. Warto upewnić się, że można zostawić go w bezpiecznym miejscu.
5. Dodatkowe udogodnienia
Na jakie udogodnienia warto jeszcze zwrócić uwagę podczas poszukiwania idealnego hotelu biznesowego?
- Pralnia chemiczna – Jeżeli jesteś w podróży dłużej, niż jeden dzień, prawdopodobnie będziesz musiał uprać swoje koszule i garnitury. Dobre hotele biznesowe mają w swojej ofercie pralnię chemiczną pełniącą profesjonalne usługi.
- Siłownia i strefa SPA – Po długim dniu pełnym spotkań będziesz marzyć o chwili relaksu. Jeżeli po ciężkiej pracy potrzebujesz dobrego wypoczynku, szukaj hotelu z ofertą SPA.